Cisse
more than 2 years ago
2
Pastis geeft geen aanduiding op de voorgevel inzake welke horecazaak het is. Mensen die de zaak niet kennen weten dan ook niet of men er enkel kan eten of ook iets drinken. Naar mijn gevoel klasseer je ze het best als bistro, de hippere benaming van een taverne. Men heeft er een Parijse sfeer aan willen geven wat behoorlijk geslaagd is. De tafeltjes staan ergerlijk dicht tegen elkaar en zeker de ronde zijn een ramp om met tweeën aan te eten. De kaart is Belgisch-Frans met Oosterse tinten en is uitgebreid. De prijzen zijn normaal te noemen op voorwaarde dat je er ook kwaliteit voor krijgt, maar daar wringt het schoentje. We namen voor €19 een Thaise salade met gekarameliseerde eend, ramanas, radijs, cashewnoten en Thaise vinaigrette. De presentatie was slordig en het geheel kwam duidelijk uit een kom waar alles dooreen gehaald werd met de vinaigrette. Wat ze met de eend gedaan hebben, weet ik niet, maar die was niet eetbaar. Droog en erg draderig van structuur, de eend erin was amper te herkennen. De vinaigrette was alom aanwezig en vooral te prominent aanwezig. Ook de eend hadden ze door de vinaigrette gedraaid, normaal leg je die er achteraf bovenop. Geen lekker gerecht dus. Aan de overzijde namen we voor €21,75 de paardensteak waar men zeer eenvoudig de witloofsla en de schimmelkaassaus mocht veranderen voor iets anders, zonder meerprijs. Mooi zo. Echter de steak was van slechte kwaliteit en bovendien geprikt! We lazen het hieronder ook al in een recensie dat een wakkere burger (Hugo B.) gemerkt had dat ze geprikt of vermalst vlees geven. Dit hoort toch niet op restaurant! De verse pepersaus was matig van kwaliteit. De verse frietjes waren in vet gebakken, dat proef je, maar vet met een smaakje aan. Niet lekker dus. Bij de drank dient nog opgemerkt te worden dat we een Gouden Carolus Tripel (33cl) bestelden, echter geserveerd met een 25cl-glas. "Ze hadden geen 33cl-glas", kregen we te horen. Hallo? Elke bierliefhebber wenst zijn bier met de correcte schuimkraag in één keer in z'n glas te schenken. Slechte punten, opnieuw. Wel goede punten over onze serveuse die haar taak deed zoals het moest, goed doorwerkte, vlot en opmerkzaam was, en vooral vriendelijk. Vreemd was het dan ook dat we een moeder met haar dochter hoorden vertellen dat de serveuse onvriendelijk was. Zo zie je maar... Ik dien dan ook te besluiten dat de verhalen die ik over Pastis in het verleden gehoord heb, bevestigd worden. Je hoort immers zowel positieve als negatieve kritiek. Ik denk dan ook dat Pastis een zaak is met bedenkelijke productkeuze en waar er geen regelmatigheid in de keuken geboden wordt en dat je naargelang je bezoek een betere of een mindere ervaring kunt hebben.