Tom Van Hecke
more than 2 years ago
1
Eind 2019 huurden we een appartement via Leroy. Hoewel het regelen van het contract via mail vlot liep, ging het daarna steil bergaf… Het appartement bleek niet 100% proper toen we er in trokken. De ramen waren zelfs helemaal niet gekuist. We hebben dit toen op mail gezet om te vermijden dat ons dit achteraf zou verweten worden. Een maand na ons verblijf werd de waarborg niet volledig teruggestort. Pas nadat we de detailafrekening opvroegen, bleek het volgende: - Er werd een verbruik van 231kWh voor 4 dagen aangerekend. Dat is het equivalent van wat wij thuis verbruiken op 1 maand… Bovendien rekent Leroy een woekertarief van € 0,32/kWh aan (ongeveer 5x het normale tarief). - Ook qua opkuiskosten werd er € 47 verrekend. Zogezegd omdat het appartement niet proper werd achtergelaten. Zelfs het badkamertoilet dat wij niet gebruikt hebben werd als ‘niet proper’ bestempeld. Wij stuurden foto’s door via WeTransfer die het tegendeel bewezen, maar die foto’s werden zelfs niet bekeken. Hun besluit stond vast zonder enige mogelijkheid tot verhaal… - Tenslotte worden er opnamekosten van ongeveer € 5 aangerekend. Er staat op het contract vermeld dat er ‘opnamekosten’ kunnen aangerekend worden aangezien dit door een extern persoon gebeurt, hetgeen o.i. vrij absurd is aangezien er blijkbaar een controleteam & een kuisteam passeren. Kortom: heel ontevreden over Leroy & wij raden dan ook iedereen af om met dit kantoor in zee te gaan.