Cisse
more than 2 years ago
3
Sinds januari 2011 zet een nieuwe uitbater deze bowling annex restaurant voort. Het vorige Bowling-Eetkaffee is failliet wat niet ondenkbaar veroorzaakt kan zijn door enkele boertige personeelsleden. De nieuwe uitbater heeft daar komaf mee gemaakt, alhoewel ik wel mijn bedenkingen heb bij een onverzorgd uitziende garçon met een soort van punkkapsel en zichtbare tattoeages. Hier is nog werk aan de winkel, zeker als je de verloren klanten van vroeger terug wilt aantrekken. Ik walg er al van dat ik denk dat zulke mensen aan mijn eten komen. Ik zal er maar vanuit gaan dat hij in orde is met zijn wettelijk verplicht medisch onderzoek van KB 17/03/1971. Het andere personeel was ofwel nieuw ofwel onvoldoende opgeleid zodat men voor alles "naar de baas moest lopen". Bereidwillig en vlot waren ze wel. De accomodatie zelf komt op een aantal plaatsen als afgeleefd over en is weinig aantrekkelijk. Astma- en allergiepatiënten denken best tweemaal na of nemen een dubbele dosis medicatie (vooral inkom van de zaak is stofferig, achteraan is het beter). Vernieuwing dringt zich dus op. De parking lijkt groot, maar op piekmomenten (met Health City en Dansschool Konings) is er geen plaats. Wij namen gisteren hun steengrill-formule van €49, volgens de uitbater "een topper". We dienden plaats te nemen in de bowlinghal zelf zodat de achtergrondbeleving bestond uit discomuziek (mét de nodige bassen), vallende bowlingballen en gillende meisjes. Rustig eten kan je dat dus niet noemen. Vlees en vis dat men kreeg was ingevrozen, had zijn smaak verloren en was van matige kwaliteit. De matige groentenbar was deels zelf bereid en deels horecavoorverpakking. De drankenformule (2 uur alles inbegrepen) lijkt interessant, maar in de praktijk moet je telkens opnieuw een bestelling plaatsen die een tijd op zich laat wachten. Dronken ga je dus niet worden, zeker niet van de rode wijn van erg slechte kwaliteit. Ik wist niet dat men zulke wijn met de nieuwe wijntechnieken tegenwoordig nog in de handel kan vinden. Ik kan hen een Spaanse tempranillo van €1 inkoopprijs bezorgen die 100x beter is dan wat ze nu schenken. 't Is dus kwestie van wat beter aan marketing te doen. De bowling achteraf bleek meer een discotheek. Flikkerende lichtjes, draaiende spots in je ogen, een pikdonkere baan, ... het maakt het een hel voor mensen die wat (of wat meer) kunnen bowlen. Op deze banen kan je geen resultaten halen. Al bij al een eenmalige ervaring voor ons en het zal ook zo blijven. Het totaalconcept bevat te veel negatieve elementen om nog eens terug te komen.