Viktor
2 February 2023
1
Een ster is al eigenlijk te veel voor deze garage. We hebben er op 03/01/2023 een Skoda Superb gekocht via MyWay. De wagen maakte een vreemd geluid uit de motorruimte en het handschoenenkastje sloot niet correct. We hadden aan de verkoper gevraagd om deze zaken in orde te maken zodat we met een gerust hart konden vertrekken. Het handschoenen kastje konden ze niet volledig herstellen want dit zou te duur zijn. Het geluid uit de motorruimte was eveneens niet opgelost want dit was een herstelling die ook te duur was en ze niets aan konden veranderen. Het zou de poelie van de distributieriem zijn. Het geluid zou echter verdwijnen als de motor warm was gereden. Verder vroeg ik of er een onderhoud zou gebeuren. Dit ging enkel uitgevoerd worden indien strikt nodig want de verkoper vertelde ons omdat ze geen Skoda service punt zijn ze niet aan de wagen mogen werken? Na ophaling van de wagen en dus met een warme motor thuis aangekomen is het geluid helemaal niet verdwenen. Verder blijkt de zijruit van de bestuurder niet te werken, is er een afleidend geluid in het dashboard en is het draadloos oplaad vak defect. Wanneer ik door de papieren van de wagen ging kwam ik nog allerlei documenten van de vorige eigenaar tegen met zijn privé gegevens alsook stonden nog alle adressen (zowel privé adres als anderen) van de vorige eigenaar. Dit kon opgelost worden door gewoon op de knop 'fabrieksinstelling resetten' te duwen maar blijkbaar is dit al te veel moeite voor deze garage. Na al deze problemen hadden we een afspraak gemaakt bij onze lokale Skoda verdeler (collega garage van deze) en hier hadden ze het motorgeluid direct opgelost en bleek het helemaal ergens anders aan te liggen. Verder hadden ze hier ook contact opgenomen met de fabrikant zelf om het oplaad vak te laten herstellen en werden de andere problemen direct aangepakt. Het handschoenenkastje kunnen we ook bij hun in garantie laten herstellen. Wanneer er dan ook nog eens vermeld werd door hun dat garage Timmermans deze problemen perfect zelf kon aanpakken dan stelt men zich de vraag waarom deze garage zoveel leugens verkoopt en niet eens de moeite wilt doen om hun klanten te helpen of überhaupt service wilt geven? Alsook viel het mij en de technieker in de lokale Skoda verdeler op dat de motorkap scheef staat, er kleurverschil is op de bumper en voorste zijvleugels alsook dat de wagen nog vol polierpasta zit. Dit is een duidelijk signaal dat de wagen in een ongeval betrokken was en dit ons ook niet verteld werd. Ook hiervoor mogen wij langskomen om de motorkap gratis te laten uitlijnen. Jammer dat een andere garage de fouten van deze garage moet oplossen. Na 5 jaar zelf in deze sector te hebben gewerkt kan ik me moeilijk inbeelden hoe deze garage kan overleven of functioneren met dergelijke praktijken.