Katrien Croux more than 2 years ago
Ik had mijn trouwkleed hier binnen gedaan om te reinigen. Bij afhaling bleek de bovenste kantlaag gekrompen en opgeruwd te zijn. Hun eerste reactie was: “Maar ja, wanneer gaat ge dat nog ooit aandoen?!” De eigenaar ontkende bovendien zijn schuld hierin en schoof de schuld door naar de fabrikant, die zou een slechte kant hebben gebruikt. In de boetiek en bij de fabrikant van het kleedje hebben ze nog geen klachten gekregen over de kant. De kant zit al twee jaar in de collectie en gaat in de volgende collectie ook gebruikt worden. Om zeker te zijn hebben we dan een onafhankelijke expertise laten uitvoeren op het kleedje. Conclusie: het kleedje was niet volgens de voorschriften behandeld en was duidelijk veel te ruw gewassen. Na herhaalde keren met de eigenaar hierover te gaan praten en zelfs na hem de uitslag van de expertise onder zijn neus te duwen blijft hij beweren dat hij hierin geen schuld treft en weigert hij een toegeving voor de reparatie van het kleedje te doen. Met dit bericht zou ik iedereen willen aanraden 2 keer na te denken alvorens in deze zaak een kledingstuk binnen te doen. Iedereen kan fouten maken, maar het komt er op aan of je nadien je verantwoordelijkheid neemt of niet en deze eigenaar neemt ze dus niet!