In Juni 2017 kocht ik een BMW GS 1200 met een jaar garantie bij BMW Meeusen. Na korte tijd bleek deze machine nogal wat problemen te hebben. Zo schakelt de motor regelmatig niet van neutraal naar eerste waardoor ik bij het vertrekken aan een rood licht in hachelijke situaties terecht kom. Daarnaast maakt de motor een plofgeluid, wat naar mijn mening kan wijzen op een slechte benzine toevoer of verbranding.
Ik ben nu al een jaar aan het proberen om BMW MEEUSEN dit te laten nakijken en repareren onder garantie, maar zij houden me al bijna een jaar aan het lijntje met allerlei non argumenten. Eerst zou ik niet goed schakelen, dan was het dat ik de versnellingshendel een paar keer in en uit moet drukken, en ze verzinnen bij elke melding weeriets nieuws.
Vorige week heb ik dan de eigenaar van BMW MEEUSEN zover gekregen dat hij de motor testte en bij 10 keer proberen van neutraal naar eerste schakelen krijgt hij hem zeker 4 keer niet in eerste, waardoor ik dacht dat BMW Meeusen nu eindelijk wel zou erkennen dat er wel degelijk een probleem is. Maar kort daarop laten ze me doodleuk weten dat dit ‘normaal’ is voor een BMW en er voor hen geen probleem is. Na een potje stevig ruzie maken zeggen ze dat ze hem misschien wel eens willen open doen om te zien of eer een probleem is, maar dat dat pas over een 2 tot 3 tal weken kan. We zijn intussen minimaal 8 maanden na de eerste melding van het probleem, dus qua potje klanten pesten kan dit wel tellen.
Alleszins, de truken die bovengehaald worden om aan de garantie te ontkomen zijn intussen BMW onwaardig en enaar mijn mening crapuleus.