Cisse1
more than 2 years ago
2
Voor alle duidelijkheid, deze kritiek is bedoeld op Krefel hoofdzetel en hersteldienst, niet op een individuele winkel. Omstreeks deze periode te maken gekregen met de hersteldienst van Krefel voor mijn microgolfoven. In de winkel hadden ze me destijds een verlengde waarborg (5 jaar i.p.v. de wettelijke 2 jaar) aangeboden, waarvoor je €49 moest betalen. Gelukkig ben ik er op ingestapt want het is nu al de tweede herstelling. Mijn kritiek gaat vooral naar de klantvriendelijkheid van de Krefel-hersteldienst. De dame aan de lijn had hormonale probleempjes, denk ik. De hersteller van Whirlpool die aan huis kwam vertelde me een en ander. Zo kwam ik te weten "dat hij meer problemen hoort over de hersteldienst van Krefel". De dame van de hersteldienst was kortaf (zelfs op het randje van afsnauwen) en gaf niet veel bewegingsvrijheid. Er werd me een datum van herstelling vooropgesteld, een uur kon ik niet kiezen. Neem dus maar gerust een hele dag verlof en blijf maar met de vingers op de sofa draaien totdat men aankomt. Het is pas op de dag van herstelling zelf dat de technieker telefonisch contact kan opnemen. Daar ben je dus niets mee, want je moet vooraf een hele dag verlof nemen. Had ik geboekt via Whirlpool zelf, had ik dit wél kunnen kiezen. Tweede punt van kritiek is dat de 5 jaar waarborg niet onbeperkt is. Zo is er een maximum herstelbedrag van €275, wat wel fijntjes in de kleine lettertjes van het contract staat, maar men bij de aankoop van het toestel wijselijk "vergeten" te vertellen is. Ook op de website van Krefel bij de uitgebreide uitleg van de "verzekering verlengde waarborgregeling" staat NIETS vermeld van de beperking van €275 !!! Ik vernam bovendien van de technieker dat Whirlpool zelf een waarborg geeft van 8 jaar op onderdelen, wat men er bij aankoop kan bijnemen. Alleen "vergat" Krefel dit bij onze aankoop te vermelden en stelde enkel hun eigen verlengde waarborgsysteem voor...